Stropní panely

Nastal velký den, kdy nám po skoro třech měsících od objednání (původně jsem počítal s třemi týdny, ale všude měli plno zakázek) měli přivést stropní panely. Vybrali jsme firmu Goldbeck, což je špička v oboru a největší dodavatel techto panelů.

Panely měli dorazit ve tři hodiny odpoledne. Což bylo strašné, protože jsem už v noci pořádně nespal, a čekání až do odpoledne bylo nekonečné. Nejvíce jsme se bál, aby nic nepopletli, nepřijeli dlouhým kamionem, a nebo nepřijel moc velký jeřáb, který by se zasekl v šikaně u Horů.

Měli jsme naštěstí celkem dost práce, bylo potřeba rozebrat  a složit lešení. Věnec byl již více než týden po vylití, takže beton byl dostatečně zatvrdlý. Bylo jen potřeba sundat šalování z věnce nad velkým oknem na terasu. A ve zbylé volné chvíli jsem zkrátili průchodky, které jsou připraveny pro vzduchotechniku a kabeláž, která bude schovaná v podhledu, protože ze zdi se to dělalo lépe, než potom ze štaflí.

Naštěstí již kolem desáté jsem obdržel telefonát od jeřábníka, s kterým jsme se navzájem ujistili, že jeho 28 tunový jeřáb může v pohodě ve Štěchovicích přejet most s limitem na 12tun :-) Co mě ale dost uklidnilo, bylo když mi jeřábník řekl, že má natáčecí i zadní nápravu. Tím se naděje, že se k nám dostane hodně zvětšili. Chvíli po něm se mi ozvali i přímo z Goldbecku, že nakládají, a v které části republiky je vlastně to Hradištko, aby nejeli někam jinam. Jeli z Dolních Bučic u Čáslavi, zaváží tam odsud celou republiku. O hodinku později mi ještě upřesnili, že mají naloženo a že vyrážejí.

Vše připraveno, tak kde to vázne!

A už je tady jeřáb :-)

Nejužší místo krásně projel, původně jsem se bál, že dorazí tří-nápravové hovado, a on to byl takovej mazlík :-)

A už navádím i náklaďák s panely

Protože bylo opět potřeba překládat z přívěsu na auto (celá souprava k nám nezajede), tak jsem se do toho naháněl ještě s druhým jeřábníkem. Kterého jsem objednal ze Štěchovic, a který měl přijet pouze na překládku na smluvený čas. Protože složit velký jeřáb, popojíždět s ním a znova ho dvakrát rozložit by trvalo strašně dlouho. Tak jsme se domluvili s výrobcem, že bude nejlepší a pro nás nejlevnější, když si seženu vlastní malý jeřáb, pouze na překládku.

Již jsme na stavbě a vše do sebe krásně zapadá. Panely se kladly na betonový věnec, který jsme měli udělaný dostatečně přesně na to, aby se pokládalo pouze na sucho, na trochu suché malty, která poté vlhkostí sama ztvrdne a vše krásně vyplní.

Já jsem asistoval nohoře s pokládkou, a tatík na autě s nakládkou na jeřáb. Používají se takové velké samosvorné kleště, do kterých panel přesně zapadne.

Překládáme druhou polovinu, po našem příjezdu je druhý jeřáb naštěstí připraven na místě! :-)
Radost mi ale zkazil nějaký místní člověk, že prý jezdíme po poli, kde je zasetý jetel, a že jsme tam udělali škodu a tak... V klidu oponuji, že jsem tam viděl otáčet se nákladní auta běžně již dřív (jako předtím mé dva kamiony s Ytongem :-D ) a proč tam nemají vyoranou mez, aby tam nešlo z cesty najet, a že to vypadá jako louka.. bla bla.. no nic nehádám se, a beru si jen na člověka telefonní číslo.. ale přiznávám, že jsem se pak na něj vykašlal a nic neřešil.. A teď na jaře tam jsou možná lehounce vidět koleje (nejen ty naše), když vím kde je hledat, ale jetel si tam vesele roste dál... takže tak.:-)

Po necelých třech hodinách je hotovo! Všechno klaplo! Stavba je najednou o 19 tun těžší, a já o 80 tisíc lehčí :-)

I spodek najednou vypadá úplně jinak.

Jedna z nejobávanějších etap je úspěšně za námi, další taková bude až střecha.

Bonus: Hurá :-)