Bagrování 1 - Skrývka ornice

Ahoj všichni příznivci naší stavby!

Tak jsme dnes slavnostně zahájili stavbu! :-)


Teda jednalo se jen o odbagrování, nebo spíše o shrnutí ornice a mírné zarovnání terénu. Měl jsem docela radost, že tam byla všude vrstva cca 15 -20 cm zeminy, která vypadala celkem hezky a hlavně byla bez větších kamenů, tak jsem ji nechal strhnout až dozadu k plotu, určitě se bude hodit na pozdější terénní úpravy a dosypání.

Pak jsem nechal udělat takový zářez do terénu, aby se mírně vyrovnal svah a měli jsme se od čeho chytit při dalším bagrování. A hlavně aby se zde dalo dobře vytyčit budoucí dům.


Navíc jsme Evě vyndali strom a beton, zahrabali drát a vykopali v rohu díru na kadibudku.
Ohledně toho betonu se musíme ještě dohodnout a příště se to dodělá, poladí a případně se vyndá ještě ten druhý.

Bagrování zabralo celé dopoledne. A výsledek byl super. Byl to velký den, kdy se toho hodně změnilo. Ani ne tak na stavbe, ale ve mně, a teprve mi pořádně došlo do čeho jsme se to pustili.:-) Ale byla to pozitivní změna :-)


Chtěl jsem to hned nechat vyměřit, ale geodet (Broulík ze Štěchovic, co nám to rozděloval) koncem týdne odjíždí na dovolenou nadalší dva týdny, a tak by to od něj trvalo tak měsíc, než by nám zaměřil dům. Takže jsem nakonec našel nějakého pána z Měchenic, který nám to hned v příštím týdnu vyměřil a vyhotovil o tom nutný protokol, který budeme odevzdávat při kolaudaci. Přijeli na to dokonce dva pánové, vyndali chytré GPS přístroje a zatloukli kolíky v důležitých bodech.

Zajímavost dne:

Když jsme odsunuli u Evy velký beton, objevila se pod ním "zmije". Bagrista jen konstatoval, že už nevyleze ven a já jsem jí nechal být a pokračovali jsme dál. Pak jsem to psal v mailu ostatním, ať si na ní dají pozor a naše odbornice na faunu Verča nám napsala:
"Podle fotky bych řekla, že je to spíš užovka hladká. Ještě žes jí nezabil. Když se naštve, tak sice kousnout může, ale narozdíl od zmije neni vůbec jedovatá. Zajímavostí je, že je to jediná užovka, která je živorodá. :-)"
A doplnila to i odkazem zde: