Betonování základů 2

Potom co jsme s Vlastičkou vyměřili a sprejem označili správnou hladinu pro vylití betonem, jsem si to oměřil a spočítal kolik betonu vlastně budeme potřebovat. Teď již můžu prozradit, že jsem počítal správně, a že to vyšlo přesně na dva mixy což je 12m3.

V sobotu 14.11. jsme se sešli brzy ráno, protože na osmou měl dorazit mix s betonem. Předtím bylo ještě potřeba začistit výkop od napadaného kamení, což sice chvilku zabralo, ale šlo to dobře. Mezitím dorazil zbytek pracovní čety a na příjezd jsme byli připraveni celkem v hojném počtu: Já s Vlastičkou, maminka, Lída s Pepíkem, Petr, a Eva s babičkou.

Betonář vytáhl dokonce i dlouhé koryto a začali jsme hezky od prostředka. Během chvilky vyprázdnil prvních 6m3 a odjel se znovu doplnit.

Na rozdíl od prvního vylévání, kde jsme si s tatíkem docela máknuli při "pádlování", to tentokrát bylo jednodušší, protože při druhém lití již pomalu popojížděl a vylíval základ postupně. Zbytek jsme nalili do základů na opěrnou zeď "za garáží". Stačilo tedy jen porovnat a vyměřit abychom byli všude stejně vysoko.

Poté jsme do betonu nandali nastříhané roxory, které beton svážou s dalšími vrstvami. Ty jsme rozměřili tak, aby vyšli přesně do ztraceného bednění.

Tím bylo tento den hotovo. Již jsem jen pomohl sousedům přemístit zbytek starého povozu, který mezi tím "rozebrali" a jelo se domů.

Nebylo mi ten den moc dobe, tak jsem byl rád, že jsme to zvládli za dopoledne a mohl jsem domu do tepla. Proto moc děkuji všem pomocníkům, díky kterým to bylo tak rychlé.